När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Dagen då det hände....

Publicerad 2016-04-23 17:08:02 i #personligt,

Tänker...finns det tursiffror....i så fall tror jag att nr 2 får bli en....i går den 22:e hände det många saker som gjorde mig så glad och det mesta bara blev....
Det började med ett telefonsamtal...är du hemma i eftermiddag, det kommer ett blombud....vem sjutton har skickat tänkte jag, ingen födelsedag...inget speciellt.....
Ringde sen mitt fack för litet information och då fick jag vetskap om en försäkring jag har via min anställning, en sk. inkomstbortfallsförsäkring......ringde försäkringsbolaget......javisst, gällde det mig....en summa pengar retroaktivt och sen en summa /månad......en sten föll från mitt hjärta...man blir inte rik av att vara sjukskriven....sen förmedlade min dotter att hennes sambo/far till mina skärgårdstroll fått anbudet på ett jobb......det är i min värld stora saker som inträffat på en och samma dag ....."När livet vänder"  
Buketten....den var från min chef.....alltså det finns chefer och så finns det chefer.....
När man är hemma en längre period och man själv har fokus på att fungera, gympa, må så bra det går då är en sådan här bukett ett sånt härligt energitillskott och man får bekräftelse på att man inte är bortglömd!
 
 
Vet inte...men mina barn har alla siffran 2 i födelsedatum, antingen 02 eller 20....
 
 
 
 
Bildresultat för siffran 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela