När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Att vandra....

Publicerad 2016-04-19 10:52:56 i #Härvaro,

Godmorgon Tisdag!
Igår gjorde jag det, det går långa perioder mellan varven ibland, jag var hos frissan och klippte mig! Ganska kort, framförallt där bak...nu tar det några dagar innan man känner igen sig i spegeln....men det är allt litet lyxigt i min värld att gå dit och bli ompysslad, när man som jag måste spara för att ha råd till dessa besök, då njuter man alldeles extra!
Jag köpte också ett gummiträningsband som ingår i min sjukgympa....och gympan ja.... vet varken ut eller in.....att jag får träningsvärk i berörda muskler, det är jag med på och att det ska kännas rejält men.... att det ger mig mer influensavärk och allmän orkeslöshet, precis som när jag jobbar....är jag verkligen så här dålig.....ska det va så....ska tillbaks nästa vecka, tar det varsamt fram till dess utan att lägga av.....om någon läser som har erfarenhet, skriv gärna en kommentar! Det är det där med balans, men ger det resultat för ryggen så kanske man ska stå ut och må sämre under tiden....men jag får inte rasa....
Som ni förstår så är jag inne i en perod där jag får kämpa mer med mitt förhållningssätt och mitt liv...smultronen ramlar ur handen så lätt....
Vad orkar jag idag....en liten lätt vandring.....
Lyssnar just nu på Stiko Per Larsson i P4 Dalarna som varje år gör en vandringsturné, då han vandrar ett antal mil varje dag mellan sina spelningar och samlar samtidigt in pengar för SOS barnbyar i världen, gå in och lyssna på nätet, han är en faschinerande person och musiker. Han är ju även Leksands:s "försångare" och sjunger sin Bröder tillsammans med supportrarna före hemmamatcher i Tegera arena.
Bildresultat för stiko per larsson
 Att pilgrimsvandra är ett annat sätt att vandra, det ligger i våra rötter att vandra och det är i den där meditativa vandringen vi kommer nära oss själva och våra inre tankar.....ett sätt att vila själen, däremot vilar inte hjärnan men det blir utrymme att låta andra sinnen få flöda in och ut än de som är i vardagen. En vandring ger möjlighet till nya möten och fina samtal, ett samtal vid vägkanten bland fåglars sång blir på ett annat sätt än det där mötet när du är på väg till eller från, på vandringen är man i Härvaro
 
Hittade en bild på FB från förra året, då blommade gullvivor, det var nog väldigt tidigt.....men det jag absolut ska göra idag är att ta in äpplekvistar som ska få gå i blom. Just nu är knopparna så där ljuvligt sprängfyllda....
 
 

Kommentarer

Postat av: Jaana

Publicerad 2016-04-19 11:55:23

Vännen , Vad sägs om en kopp.
Samtal och kanske jag kan ge dig hopp ,,,, de blir bättre , i din takt, blir det bättre . Jag lovar.
Kram Jaana ❤️

Svar: Ja, det låter som en bra idé 💚 problemet som uppstår är att jag får en inflammatorisk och reumatisk värk i hela ryggen och benen...
Åsa

Postat av: Lissen

Publicerad 2016-04-19 23:48:09

Skönt att klippa sig. Jag har gjort en pilgrimsvandring för några år sedan.

Känner mej piggare nu, förresten

Svar: 💚 Låter skönt både attdumårbättre o h att göra en pigrimsvandring 💚
Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela