När livet tar en annan väg...

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Pepparkakor, ahhh!

Publicerad 2015-12-08 19:19:44 i

Som det Luciabarn jag är finns det vissa saker jag inte ruckar på här i livet som att göra egen pepparkaksdeg. Receptet är givetvis detsamma år från år och är så otroligt enkelt och degen lätt att hantera med kaveln. Gör ett försök, jag bjuder på receptet: 3 dl sirap 2 påsar pepparkakskryddor 2 l vetemjöl 3 dl smält smör 1 påse bikarbonat 3 dl vispgrädde 2 tsk ingefära 3 dl farinsocker 1 msk kanel 3 dl strösocker Varken mer eller mindre och sen ska degen givetsvis stå i kylen och mojna med kryddor minst ett dygn. Finns väl inget som luktar så juligt som pepparkakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

När livet tar en annan väg och det vänds upp och ner... skriver om min resa att bekämpa mina hjärntumörer. Att hitta vardagsglädje när inget är som det skulle bli.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela